Pages

Friday, July 2, 2010

Berat = timbul.. ringan = tenggelam….

Ok.. timbul dan tenggelam nie agak tidak selari dengan konsep yang mr soh ajar dalam subject fizik dlu ye…. Tapi… begitulah yang terjadi pada aku…


Macam nie cite die...



As u all knows.. i spend the last weekend at my sister house’s dekat Bandar baru uda… eh, wait.. korang taw ke?? Xtaw kan… aku mne ade bgtaw… xdew2… tukar ayat… as u all don’t know… I spend the last weekend at my sister’s house dekat Bandar baru uda..*weidooo…. Hahhaa.. ok… then, my sisters’s boyfriend decided to bring us to the pool… swimming pool la… public swimming pool kat larkin sane…. Taw?? Xtaw?? Hahahha…. BOOOOOOOOO….. *padahal aku pon bru taw… hahhaa… so, dengan semangatnye kami pon pakai baju yang seswai untuk berenang… bkn BIKINI MANGKOK!! KO JGN NAK OTAK KUNING PLAK…..hahahaha… amat tidak seswai ye… so, setelah sampai kat sne.. kami pon agak terpegun dgn betape besarnye pool tersebut….well ok… bkn agak terpegun… sangat terpegun ye!!! Besar… mcm yang aku salu tgk kat tv tu.. siap ade tempat yang untuk orang terjun2 tu….. dahsyat wey…. And ade jugak beberape orang tengah berenang…NICE…..mcm olimpik gitu.. hahaha…

 


So, dgn x sabarnye… letak beg sume… dan bersedia untuk terjun!!!







TIBA2…. Sebelum sempat aku kami terjun… fairus (pakwe Akak aku) tanye…

 

“eh, jap2! Korang pandai berenang ke????”


Kami pon baru teringat.. dan memandang sesame sendiri….(aku dan akak aku)…

Dgn tersengih2 kambingnye… jawab…

“ehehehehe… tak…”

 


Hahhahaha… tak pandai berenang wey… tapi tgk swimming pool mcm ape… kemudian barulah terbayang… aku… terjon.. dan tercungap2… dalam air.. jerit2.. cakap tolong… then.. sme orang tgk.. dan pakcik life guard tu plak kne slamatkan… sooo, not cute….



Hahahha.. then.. xjadilah terjun… turun ikot tangge… ala budak2…. Sebelah tangge tu ade budak.. pkai pelampung yang kat tangan tu…klaka je.. hahaha.. dan dgn blagaknye... aku cakap..
 “ lawa pelampung dik….” Hahhaha…

Then aku pon turunla… bile da sampai tangge yang last sekali… kne la terjun jugak… then bile terjun.. tetibe aku dah tenggelam dalam air.. da la tak tarik nafas tadi… then agak tercungap2 juge la…. Tgk kaki.. tak jejak bawah…dah gelabah abes nie.. dalam hati dah berfikir… *pakcik lifeguard.. bersedialah untuk selamatkan saya… then…aku try ntok tegakkan diri.. dan akhirnya kaki aku jejak bawah… and aku pon timbullah la akhirnya… tapi kepale je timbul.. betul2 kat bawah mulut sikit je..gile dalam.. dan aku pon cakapla… well not cakap exactly.. more tu jerit…

“ bapak ah… dalam gile!!!

Then fairus ckp.. dalam la… nie swimming pool yang betol..kat sebelah sane lagi dalam.. igt nie sunway lagoon ke pe?? Hahahha.. siot.. so.. aku pon sekadar ditepian tu jela.. pegang tepi swimming pool tu.. supaye tak tenggelam… then..selepas beberapa ketika dengan blagaknye.. adik tadi tu lalu dengan pelampong dye pegi kat tengah2 pool tu.. hish.. mke blagak abes…huh! aku cucuk pelampong ko kang....







Selepas satu jam…..

 




Seorang laki.. datang berenang kearah aku...*huh! show off!



Dia cakap..







Dia: Best berendam??


Aku:Huh?



Dia: yela.. dari tadi x nampak pon awk berenang..



Aku: owh.. hehehe.. saye tak pandai berenang..*dengan senyum yang sangat hipokrit…
(dalam hati, perli aku plak abg nie.. huh.. blagak!)



Dia: dari mane?



Aku: tiram…



Dia: owh.. jaoh datang sni?







Then akak aku datang…







Hahah.. bgos! Xpernah aku rase seronok nak jumpe akak aku mcm nie..



Hahaha.. then dia pon berbual ngan abg tu.. dan aku slow2 pegi dkat fairus yang tengah berenang ala-ala ke hulur kehilir dgn konfidennye….







Then aku mintak dye bg aku swimming lesson..



Then dye pon ajarla yang paling simple skali.. dive and then stoke… siap bagi pinjam google lagi wey.. hahahhaha.. nmpak profesional taw… dan disebabkan aku nie sangatlah terer dan pandai.. aku pon pandai da berenang.. tapi cme yang style tu jela pandai.. standard la tu.. bwu 5 minit blaja.da pandai.. cemerlang la seyh!! *bangge dengan diri sendiri… hahaha.. tapi jarak yang dekat jela sebab x tahan nafas…







Then dye ajk pegi tempat yang agak dalam tu.. then aku cakapla.. aku tak nak.. nnti tenggelam… bole dye kate.. laaa…. X boleyh apungkan diri ke?? Aku pon try la.. tgk dalam tv macam senang.. x pyh wat pape pon bole float…. Rpenye.. xbole.. its sumthing yang kne blajar jugak… lame gile dye tunjukkkan.. tapi aku still x bole timbul… xtaw knpe… huh.. benci.. ade ke patot…







ni fairus…
Bergaye x???

hehehhe...







Nie aku…








Dye bole terapung.. dan aku tak boleh???







Is there sumthing wrong with me??







I think so…







The next day.. I spend 1 hour in the same pool trying to learn how to float… tapi still x timbul2 lagi.. gilak ah!!! Then I give up… penat.. air asek masok idong je…. Sakit idong!! So, lesson seterosnye.. akan bersambung di episode akan datang…







Yeah, igt x abg tadi? Yang sindir aku tu..



Rpe2nye.. die pon orang tiram jugak.. desa cemerlang.. and akak aku cakap..actually he is interested in me… ?? hahha.. sumpah aku x prasan!! Igt dye saje nak blagak…. So, until next time.. if I ever go to that pool again…











With love,

Shepah..

(^^,)”

1 comment:

  1. laki tu muke dye ensem x......?klau ensem leh wat BF.....hehehe

    ReplyDelete