Pages

Wednesday, March 26, 2014

once upon a weekend-part 2

hye... assalamualaikum... as i promised... this is the 2nd part of my weekend...

ok camnie... mcm biaselah kan... kalau john dtg sini or aku pg sane... aku akn bake kn sumthingla untuk dia... aku igt nak buat pavlova ntok john ngan chocolate cake utk bday bpk syafiq skali mlm tu... esok dye bole bwk balik kn... but time tu lah pulak barang2 bole x cukup... hmmm... so nak tak nak.. aku call la john... soh dye pegi kdai tu sblom amek aku nnti.. blikan brg2... sbb kdai tu dekat je ngan umah syafiq tu...  snang nnti.. bli brg.. pastu amek aku nk kuar tu.. brg bole simpan kat umah tros... aku cuma bgtaw je kat dye...aku nak serbuk koko.. coklat masakan.. dengan whipped cream value pride...

selalukan.. aku mmg susah nk percaya kat org bab kirim2 barang nie... sbb slalu aku mesti tak dpt barang yg aku nak... jenama lain lah.. sikit sgtlah.. byk sgtlah... but john nie lain taw...  aku kaw dgn dye... kirim ape pon aku caye... john nie  kalau kau kirim ape2.. mesti dpt yg betul dan kau mesti puas aty... mcm2 dah aku kirim kat die...tudung.. kasut...kain ela... henfon... even mase dye bg hadiah brg2 baking dlu pon dye bli sndiri je.. sume dye beli... btol2 tepat citarasa aku... ade skali tu... aku kirim tudung kat die.. aku cme ckp.. aku nk tudung 5 helai... bawal... satu nak hijau.. yg lain aku xkeysa... dah dpt brgnye... semua tepat2 yg aku suke...huhuhu...  bgos2... bgos b... so.. back to kdai td... as usual.. brg yg die beli memang btol2 ape yg aku nak... cukup2 sume... huhuhu... daebak lah b!

so.. lpas dye amek aku... kitorg pon pglah jusco.. sbb ujan plak hrtu.. ptglah baru dpt kuar...  dlm kol 2 mcmtulah.. sampai2.. beli tiket wayang dlu... oh.. stiap kali kitorang dating kat sini... kaw tgk wyg.. mesti nak beanieplex... suke btol dye duduk beanieplex tu... rase cam kaye btol... hahaha... walaupon mahal nak mampos kan.. rm46 ntok 2 org... berbaloilah jugak.. sbb selesa kn.. lgpon sbb melaka xdew beanieplex kn... so... time kat sinilah baru dpt... skali skale...xpewlah... huhuhu...

sblom tgk wyg tu.. tetibe rase lapar pulak... but nk makan... aku mls plak.. sbb mase xbyk sblom wyg mula... aku nie.. kaw nak mkn.. kena lama2... tenang2.. xbole rushing... baru bole makan byk2... so.. kitorang just beli xxl crispy chicken je... sedap ouh!! sape xpnah.. sila beli... kat jusco tebrau city tu... dpn black canyon ngan pizza hut... ade stall dye sebijik.. mmg kne beraturlah.. sbb memang rmai org... but tak lame sgtlah.. sbb dorg buat keje cpt...pekerja pon peramah...best....so... dah name pon xxl crispy chicken kn.. so kengkonon bli satu jelahkan... share..  takot tak habis... memang besar taw mendew tu... skali dah mkn tu...bole x cukup... nasib baik xbergadoh berebut ayam...  hahaha... nasibla wyg dah nak start... kaw tak memang aku brator lg skali...

oh.. haritu kitorg tgk cite Need For Speed... sesiape yg blom tgk.. silalah tgk ye... highly recommended... best gile.. tak berkelip biji mate john tgk keta2 tu.. aku pon skali terjebak jadi suke keta mahal... hahaha... owh.. abg john.. silalah cepat kaya... bole aku mintak ferrari sebijik sebagai hantaran... hahaha...

lpas tgk wyg... nak makan pulak... mula2 igt nak makan kat el migos... mmg dah set dah... nak mkn kat situ... sbb dah lame xmkn dok kat pondok ala2 jepun dye tu... hahaha.. .nama el migos...tp ade pondok mkn cam jepun.. last pegi.. mase birthday john 2 taon lpas...tu je..  but lpas kitorg lalu je dpn Black canyon... ternampak gambar tomyam dye... mmg lupelah semua... sayonara la restaurant lain...  hahaha... Black Canyon jugak akhirnya... hahaha... john pulak.. dah siap2 bole berkawan ngan waiter kat situ... mcm dah knal lame sgt je.. pdhl 2 bln skali bru pegi situ... hahaha...

balik tu.. singgah pandan jap.. aku igt nak tgk tudung jap.. aku pon lame dah xbeli tudung.. john pon nk carik seluar kononnye...but bile sampai.. dah round 2-3 kali pon... xjumpe jgak yg dye berkenan...john nie memang sumpah cerewet taw kaw g shopping... serious! kalah aku! kalau dye kate nak yang tu... yg tu lah jugak...  dye akn carik sampai dpt... yg kite nie.. mmg nak tak nak.. kne lah ikot... memang pnat... dlu awal2 kapel kaw kuar.. aku pkai heels... mcm nak patah kaki aku ikot dye jalan kehulur kehilir shopping.. sampai ade skali tu.. heels aku sampai patah! sbb byk sgt jalan...  serious!! but skang mmg xlah... stiap kali kuar mmg aku pkai flats je.. sbb da taw dah.. kalau pkai heels jgak.. mmg jadi suster ngesot lah aku lpastu... sampai john pon dah complain.. dah lame aku xpkai heels... asek pkai flat je.. xlawa katenye.. peh... mmg kecik besar je aku tgk dye time tu... hahaha... brani lg komplen?! kaki syg mcm dah nk tercabut satu2 taw x ikot b jalan!!

last2.. lpas da pusing2 byk2 kali.. carik brg dye xjumpe... dye offer nak blikn tudung ntok aku...huhuhu... rase bersalah lah tu... huhuhu... but aku just ckp xpew... since dye pon da byk habis duit bli brg bbq.. brg kek...makan lagi td... duit tambang bas dye pergi balik lg... kesian dye... aku cme blanje dye wyg je td.. yg lain semua die byr... so.. i just said... next time jelah... tggu aku g mlake nnti... muehehehe...

so mlm tu... itu jelah... mlm tu x kuar lewat pon.. sbb dye nak jumpe kawan2 poli dye dulu plak... bg la chance.. lame dah x jumpe... nnti kwn2 dye ckp ape plak... so.. tu jelah part 2...  part 3.. selepas ini keyh...

love,
sharifahatiqaawesome
(^^,)"

No comments:

Post a Comment