Pages

Monday, March 24, 2014

EDISI: PENULIS JEMPUTAN

NAMA: uknoWho
NO. ID: 12477 Y
TOPIK: CORAZÓN Y SENTIMIENTO
           

Salam.

Tajuk giler poyo. Bajet best je kan?. Lantaklah.. haha.. Kenapa tajuk aku Spanish? Sje..nmpak telenovela cket. Boleh?

Ni semua gara2 sesi curhat mintakkakikemuka last few night,,
tup tup datang idea buat entry cenggini,, hurmmmm

Umur2 sekarang ni tipu la kalau x pernah cakap pasal LOVE TOPIC kan,, lumrah dan fitrah kot. Bukti yg kita ni normal sbg manusia. Walaupun kadang2 perasaan kita buat kita tertanya-tanya yg  kita ni normal ke sebenarnya..haihhh

Kenapa?

Sebab aku sendiri bole rasa yang aku jd x normal bila berdepan situasi2 sebegini.  ko akan rse happy tahap terbang2. Menyegih sampai telinga orang sebelah.. like BUTTERFINGERS  in ur stomach okeh, why? Because BUTTERFLY  is so mainstream,, haha
ARGGGHHHH!! MALUNYA nak buat entry macam nih...

Kadang2 aku nak taw bila kita suka-minat kat seseorang tu, orang tu taw ke x ekh?.  Ko x bgtaw dia kan? Dia x taw la kot.. tapi kenapa kadang2 aku rasa dia macam taw.. PANG!!  Adehh~

Perasaan masa tuh memang seronok. Tapi yang merisaukan adalah perasaan selepas tu. DAMN tuhan je yg taw. Sumpah rse bodoh dan malu gilew. Haha tapi rse nya bakat lakonan aku agak baik plus muka yg ala2 expressionless, at least orang2 yg x rapat ngan aku xdapat kesan LANGSUNG!!  Ngehehehe

Tapi sampai bila? Sampai bila nak rse bodo macam tuh. Penat taw. Salah aku jugak sebab usaha nak ke arah yg lebih jauh tu x ada. Nak harap dia yg mula. APAHAL??!!  Tapi bila respon dia positif, aku pulak jd neutral.. bukan negatif taw, sebab aku x tolak!! Haha haihhh stupid me.

Aku rasa mungkin sebab tahap rendah diri yang tinggi. Cikgu cakap merendah diri ni sifat terpuji, sebab tuh jd amalan kot. Sivik abess!! Haha dan sebab tu jugak aku x berani nak mulakan apa2 pun. Xde istilah better late than never. Me not  EDWARD.

Orang mesti ingat aku ni lembab, penakut watsoever. Nak wat camne O Type Warrior just NOT MY STYLE. Aku pun bkn jenis orang yg serius. Kot?!!  Tapi bila2 benda melibatkan hati dan perasaan nih aku x bole nk jd x serius. Aku selalu ckp kt korg kan, aku susah nk sayang kat orang, tp kalau aku da sayang aku x boleh nak let go dah! X kira la kawan ke keluarga ke,, semua! Ke aku yg fikir banyak sangat? Tp hal2 mcm ni memang membuatkan sel-sel otak aku berhubung antara satu sama lain. Hahaha

Walaupun aku ngan dia xde ending yg happy,, nk ending apa nya? We haven't even started pon. Tp aku x rse menyesal kot. Sebab memang da nampak pun pengakhirannya mcm mne. Ni bukan  putus asa. Tp sedar diri. Mak aku salu pesan, kalau hal2 macam nih doa kat tuhan, minta beri petunjuk. Tipu la aku x pernah buat (tgk betapa serius nya aku bila bab2 mcm nih,,, haks),,dan aku rse petunjuk tu da jelas cuma hikmah nya aku x nmpk lagi.. it’s all about time.  No expectation, no disappointment.

Sekarang pun aku da jarang nampak, mmg xde jodoh kata orang! Haha xpe la,, lg senang aku nk lupa kot. Tapi yg menjadi persoalan nya kenapa dalam aku niat nak lupa tuh kau bole datang balik kat aku dalam pelbagai bentuk?? Kenapa?? Kenapa?? Dan Kenapa?? Nak merungkai misteri ni pun da mcm mission impossible da.. tang ni memang aku pun x faham. Mainan hati dan perasaan? Ilham dari tuhan? Atau tipu daya setan? Wallahualam

2 comments:

  1. LIKE....

    Datin sri prof madya dr patimah

    ReplyDelete
  2. hahaha... hang rupenye... tetibe jd cik anon plak...

    ReplyDelete