Pages

Wednesday, June 26, 2013

Jangan dia..

Aku boleh terima segala dugaan yg datang pada diri dengan tenang.. Aku boleh bersabar dengan segala musibah yg melanda diri aku sendiri... Aku boleh kuatkan diri ketika aku disakiti... Aku boleh melawan jika aku di buli... Aku redha jika hayatku sampai disini...

Tapi yang meluruhkan hati... Membuatkan aku jatuh terjelopok dilantai... Menahan kesakitan dalam dada yang macam nak pecah.. Menangisi ketentuan... Rase seperti jatuh luluh jantung.. Rase seperti tidak berdaya dan tidak berguna...

Aku tak sanggup melihat kau disakiti... Kau masih terlalu kecil untuk diuji... Kau masih terlalu muda untuk di timpakan ujian begini... Hancur luluh hati melihat keadaan begitu... Dan aku yang sepatutnya menjaga dan melindungi.. Hanya mampu duduk tidak berdaya... Tak mampu berbuat apa-apa...

Bagai hilang separuh nyawa.. Ya allah... Janganlah kau uji kami sebegini... Bukan dia.. Jangan dia... Aku sahaja... Dia sayang ku... Dia nyawa... Kasih sayang pada keluarga melebihi segala... Lindungi mereka ya tuhan... Tolonglah... Permohonan ku... Tunaikanlah... Lindungi sahaja mereka...

Keluarga yang menjadi nyawa...
Dia yang mencinta...
Rakan yang menerima..

Merekalah Nyawa....

No comments:

Post a Comment